ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019

Χρήστος Πατσός: Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ78

ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΥΛΙΚΟΥ Ι.Ε.Π

  • Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
  • Β. ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

  • ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ -ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΕΝΟΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΜΙΑΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ. (ΟΣΕΣ ΟΜΑΔΕΣ ΤΟΣΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ-ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ)
  • ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΚΑΠΟΙΩΝ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ

 

  • Α. Σχεδιασμός-Προγραμματισμός , Μαθήματος σε Ωριαίες Διδακτικές Ενότητες
  • Προγραμματισμός μαθήματος :   τι θα διδάξω, σε ποιους, πότε, γιατί,  με ποιο τρόπο, πως θα  ελέγξω την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας μου
  • ΒΗΜΑΤΑ
  • Μετατροπή της ύλης του σχ. βιβλίου σε διδακτικές ωριαίες ενότητες, λαμβάνοντας υπόψη το Π.Σ  του μαθήματος
  • Ενδεικτικά υπολογίζουμε τις ετήσιες ώρες του 7ωρου μαθήματος ως εξής: 7μήνες=28εβδομάδεςΧ7ώρες=196ώρες-10% απώλειες=176 περίπου ετήσιες πραγματικές ώρες. Αφαιρούμε 28 ώρες  για συμβουλευτική, επαναλήψεις κ.α.  Μας μένουνε 156 ώρες. Μετατρέπουμε το περιεχόμενο του διδακτικού βιβλίου το μέγιστο σε 156 Διδακτικές ωριαίες ενότητες. (Η ύλη βγαίνει σε ΛΙΓΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟ 67 διδ. Ενότητες)
  • Ωριαία διδακτική Ενότητα σημαίνει η γνώση/πληροφόρηση/προβληματισμός /κριτική και δημιουργική σκέψη, οι δραστηριότητες και η αξιολόγηση που διαδραματίζονται σε χρόνο 45 περίπου λεπτών.
  • Για κάθε ωριαία διδακτική ενότητα κατασκευάζουμε ένα σχέδιο /σενάριο μαθήματος.
  • Σε κάθε σχέδιο/σενάριο μαθήματος θα πρέπει να υπάρχουν τουλάχιστον τα εξής:
  • Στόχοι μαθήματος, αφόρμηση, μέθοδος/τεχνικές διδασκαλίας, εποπτικά μέσα διδασκαλίας, έλεγχος κατανόησης, Συμπεράσματα, βιβλιογραφία.
  • Β. Κριτήρια Διαμόρφωσης Διδακτικών Ενοτήτων.
  • Παιδαγωγικά κριτήρια: Λαμβάνουμε υπόψη μας τις δυνατότητες των μαθητών, το χρόνο που διαθέτουμε, την υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου μας, τις δυνατότητές μας.
  • Επιστημονικά κριτήρια: Μετατρέπουμε κάθε κεφάλαιο του βιβλίου, σε τόσες διδακτικές ενότητες όσες μας επιτρέπει ο χρόνος των 45’ που διαθέτουμε και κυρίως το πόσο δύσκολες έννοιες   θεωρούμε  ότι υπάρχουν στο συγκεκριμένο κεφάλαιο.  Π.Χ μπορεί να είναι μισή σελίδα του κεφ. ή όλο το κεφάλαιο.

 

 

2. ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΗ

 

1.    Η ενεργός εμπλοκή όλων των μαθητών στις δραστηριότητες εξασφαλίζει αξιολογικές προσεγγίσεις σε κάθε βήμα.

2.    Επιπλέον, είναι δυνατόν κάποιες από τις Δραστηριότητες να δοθούν ως εργασία για το σπίτι.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ

Η εξέταση στο μάθημα Κοινωνιολογία της Γ΄ τάξης Ημερήσιου Γενικού Λυκείου και των Β΄ και Γ΄ τάξεων Εσπερινού Γενικού Λυκείου περιλαμβάνει δύο ομάδες θεμάτων:

ΠΡΩΤΗ ΟΜΑΔΑ: ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ/50 μονάδες

α) Η πρώτη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα με ερωτήσεις διάφορων τύπων, με τις οποίες ελέγχεται τόσο η κατοχή των αναγκαίων γνωστικών στοιχείων όσο και η κατανόησή τους.

Το πρώτο θέμα περιλαμβάνει τρεις (3) ερωτήσεις αντικειμενικού τύπου και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες.

Ειδικότερα, περιλαμβάνει:

μία ερώτηση με πέντε (5) υποερωτήματα Σωστού-Λάθους (5Χ3=15 Μονάδες) και

δύο ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που καθεμία βαθμολογείται με πέντε (5) Μονάδες (5Χ2=10 Μονάδες).

Το δεύτερο θέμα περιλαμβάνει δύο (2) ερωτήσεις σύντομης απάντησης και βαθμολογείται με είκοσι πέντε (25) μονάδες. Η πρώτη ερώτηση βαθμολογείται με δέκα (10) μονάδες και η δεύτερη με δεκαπέντε (15) μονάδες.

ΔΕΥΤΕΡΗ ΟΜΑΔΑ : ΔΥΟ ΘΕΜΑΤΑ/50 μονάδες

β) Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από δύο θέματα ευρείας ανάπτυξης , μέσω των οποίων ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής ανάλυσης, αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι μαθητές/τριες.

Οι ερωτήσεις κάθε θέματος, από δύο (2) έως τέσσερις (4), πρέπει να είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας και μέσω αυτών να ελέγχονται οι ικανότητες συνθετικής και κριτικής ανάλυσης αλλά και διασύνδεσης γνώσεων, γεγονότων και διαδικασιών, τις οποίες απέκτησαν οι μαθητές.

Η κατανομή της βαθμολογίας στις ερωτήσεις κάθε θέματος,

μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας κάθε ερώτησης.

Καθένα από τα δύο θέματα βαθμολογείται με (25) Μονάδες (25Χ2=50).

Η κατανομή της βαθμολογίας στις επιμέρους ερωτήσεις και των δύο ομάδων θεμάτων προσδιορίζεται κατά τη διατύπωση των θεμάτων και ανακοινώνεται στους μαθητές γραπτώς.

Οι ερωτήσεις πρέπει να είναι διατυπωμένες με σαφήνεια και ακρίβεια

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.